onsdag 14. november 2012

Photo Story



Vi skulle lage en bildefortelling med Photo Story i Norsk 2 studie.
Jeg lastet ned programmet og tenkte hjelpe meg...
Etter litt fomling på skolen den dagen dro jeg hjem lite klok på programmet.
2 dager etterpå prøvde jeg meg på nytt. Det viste seg etterhvert at dette var jo ingen sak. Jeg fikk en ide om hva min bildefortelling skulle handle om og satte igang prosessen.

Mitt "Land Art" tok form og jeg ble fornøyd med resultatet. Jeg leverte inn bildefortellingen og fikk gode tilbakemeldinger.
Det gjør selvfølgelig at jeg motiveres til å benytte Photo Story i undervisningen i skolen også. Det er et enkelt og greit program å bruke.
Barna på 2.trinn har fått sett Bildefortellingen og syns det er stas og se seg selv på storskjerm.

Neste steg er å la barna selv få lage sine egne Bildefortellinger. Krevende og spennende arbeid som jeg ser fram til.

3 kommentarer:

  1. Skulle ikke tro at du ikke har gjort det før! Fortellingen din var kjempefin!

    SvarSlett
  2. Kjempefin bildefortelling Trude :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk skal dere ha! Det varmer :)

    SvarSlett